HABERLER
Kabul edilemez!

kabul-edilemez Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürürlüğe konulan yeni öğretim programı (müfredat), bütün okullarda laik, bilimsel eğitim yerine dinsel referanslara ağırlık veren eğitimi getirme çabasıdır. Kabul edilemez!

LAİK VE BİLİMSEL EĞİTİM PLATFORMU’NDAN
KAMUOYUNA DUYURU
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yürürlüğe konulan yeni öğretim programı (müfredat),
bütün okullarda laik, bilimsel eğitim yerine dinsel referanslara ağırlık veren eğitimi getirme çabasıdır.

Kabul edilemez!

MEB, 51 farklı dersin taslak programını aceleyle hazırlamış, askıya çıkarmış, inceleme ve değerlendirme yapılmadan, göstermelik ‘öneri alma’ süreci sonunda 176 programın uygulamaya geçirilmesine karar vermiştir.
Tıpkı 4+4+4, proje okul düzenlemesi, parasız yatılılığın bitirilmesi ve yurt-pansiyon düzenlemesi, TEOG’da yeterli puan alamayan öğrencilerin imam hatip lisesi ya da özel okula mahkûm edilmesinde olduğu gibi, öğretim programı, yani eğitimin ana iskeleti de oldubittiye getirilerek yıkılmaktadır. Öğretmen, öğrenci, veli, yurttaş dikkate alınmaksızın, kamu yararı gibi gösterilerek, kamuya ve çocuklarımıza geri dönüşü olmayan bir zarar verilmektedir. Bundan böyle sınıflarda matematik edebiyat ya da “Yurtta barış, dünyada barış!” değil cihat anlatılacaktır. Bu dayatmacı din anlayışı asla kabul edilemez!
Yeni öğretim programı, eğitim sisteminin ihtiyaçlarından çok, büyük ölçüde siyasal iktidarın ‘2023 vizyonu’na, eğitimin ve toplumsal yaşamın bütün alanlarında etkisini duyumsatan“ dindar ve kindar nesiller” yetiştirmek isteyen siyasal-ideolojik çizgisine göre düzenlenmiştir. Özellikle başkanlık sistemi ile değiştirilmeye çalışılan ‘yeni rejim’e uygun bir program yapısı oluşturulmuştur.Bilimsel ve laik verileri içermeyen program, din odaklı bir anlayışın kuşatması altına alınmıştır.
YENİ EĞİTİM PROGRAMI, BİLİMSEL EĞİTİM ANLAYIŞINA CİDDİ BİR DARBEDİR.
Tüm ülkeyi ve gelecek kuşakları yakından ilgilendiren eğitim programı, siyasal ve ideolojik olarak iktidara yakın kurum ve kuruluşların körü körüne müdahalesiyle yozlaştırılmıştır. Bilginin her düzeyde İslamcılaştırılmasıyla bilime ve aydınlanma düşüncesine karşı âdeta bayrak açılmıştır.
“Sadeleştirme ve basitleştirme” gerekçeli uygulamaların bir süredir doğrudan bilim, felsefe, tarih ve sanat derslerini hedef alması, ünite ve kazanım sayılarının azaltılması, başta tarih derslerinde Cumhuriyetimizin silikleştirilmeye çalışılması olmak üzere, büyük ölçüde tek yönlü dinsel öğeler ve referanslarla donatılması ülkemizin geleceğini karartacak bir uygulamadır.
Bu tehlikeli adımın arkasında, bütün okullarda okutulan eğitim programını, sadece iktidar değerlerini esas alan imam hatip programı ile bütünleştirme çabaları bulunmaktadır.
Oysa eğitim programının evrensel kabul görmüş değerleri:
• Bilimsel, laik; bireyin yararıyla birlikte toplumsal yararı da gözeten;
• İnsan hak ve özgürlüklerine dayalı;
• Üretken, yaratıcı ve eleştirel düşünen;
• Çevre, tarih ve topluca yaşam bilinci kazanmış;
• Toplumsal sorunlara duyarlı;
• Kendine güvenen,
• Demokratik hayatı özümsemiş,
• Eşitlikçi, adalet duygusu gelişmiş bireylerin yetiştirilmesidir..
“Laik ve Bilimsel Eğitim Platformu” çatısı altında bir araya gelen, aşağıda adları belirtilen kuruluşlar, ana-babalar, yurttaşlar olarak bizler:
• Bu eğitim programının uygulamaya konulmamasını;
• Eğitim programının bilimin ve aklın yol göstericiliğinde yeniden yazılması için toplumun geniş kesimlerinin katılımıyla kurullar oluşturulmasını;
• Hazırlanacak programın önce pilot bölgelerde uygulanmasını, uygulamaların yapılacak değerlendirmelerden sonra kademeli olarak yaygınlaştırılmasını;
• MEB’in çocuklarımızı ihmal ve cinsel istismar olaylarıyla anılan birtakım kuruluşların eline teslim etmek ve yeni FETÖ örgütleri yaratmak anlamına gelen protokoller imzalamaktan vazgeçmesini; bağlantı kurulmuşsa çocuklarımızın ve ülkemizin aydınlık geleceği yararına bu bağlantıların ivedilikle sonlandırılmasını istiyoruz, bekliyoruz.

Çocuklarımızı ve geleceğimizi korumak için bütün yurttaşlarımızı, birlikte demokratik mücadeleye çağırıyoruz.

Koordinasyon Kurulu
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) 
Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD)
Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV)
İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB)
Kadın Araştırmaları Derneği (KAD)
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (EĞİTİM - SEN)
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (EĞİTİM-İŞ)

 

LABEP Katılımcı Kuruluşlar Listesi

Katılımcı Kuruluşlar

Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD
Bilim ve Gelecek Dergisi
1884 Eğitim ve Kültür ve Dayanışma Vakfı (1884 Vakfı)
Cumhuriyet Kadınları Derneği (CKD)
Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV)
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) 
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (EĞİTİM - SEN)
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (EĞİTİM-İŞ)
Fikir Kulüpleri Federasyonu (FKF)
İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi
İstanbul Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB)
Kadın Araştırmaları Derneği (KAD)
Köy Enstitülerini Araştırma ve Eğitim Geliştirme Derneği (KAVEG)
Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED)
Öğrenci Veli Derneği (VELİ-DER)
Projeniz Değiliz İnisiyatifi
Sosyal Haklar Derneği
Tüm Öğretim Elemanları Derneği (TÜMOD)
Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği (TÜKD)
Türkiye Gençlik Birliği (TGB)
Ulusal Eğitim Derneği (UED)
Yeni Kuşak Köy Enstitülüler Derneği (YKKED)


02.08.2017